snart börjar skolan

det känns konstigt att börja skolan igen när man är van vid att vara uppe länge och sova till tio! och så ska jag julia och hedda byta skola +några till .jag har inte fått brevet än om vilken klass jag ska få börja i har räknat ut att det ska komma idag fast jag åker till mora idag (om två timmar ) och så kommer brevet till mamma eftersom jag är skriven där men hon är i thailand och har det skönt . igår komm vi hem från gräddö (my och isas landställe)innan dess har vi varit på fredlarna i ytter skärgården utan elekrisitet och mat affärer och det värsta av allt glass det fanns ingen frys där så vi kunde inte heller köpa med .men det var fint väder nästan varje dag fast det blåste ganska mycket.hela ön består av bara klippor så vi brukade hoppa från dom .´jag hann se 3 huggormar och säkert 250 grodor det var fullt på nätterna över allt .när vi kom hem till gräddö med taxi båten så sprang vi ner och köpte glass och handlade .på gräddö har vi också badat varje dag vi hade byggt ett hopp torn från båthus bryggan som var två meter högt som vi badade ifrån vi har också hoppat studsmatta bakat bullar och pajer gjort egen hallonsorbe med ny plockade hallon (mer än häften är kvar i landet) och massor av mer .när vi kom hem från gräddö igår så ringde jag hedda och vi fick skuts av hennes pappa till hökarängs badet där det var fullt av mäniskor .sen åkte vi till flaten och spelade mini golf jätte kul sen köpte vi mjuk glass .när jag kom hem så skulle vi gå på kina resturang jag bytte om sen gick vi jag tog kyckling chauwnötter (eller hur det nu stavas ) olivia fyra små rätter och pappa någon fläsk med stark krydda .sen fick vi fritterad banan till efterätt fast vi var så mätta att vi bara åt upp halva bananen och glassen. nu måste jag äta frukost snart puss på er alla och hoppas ni har haft en bra semester. färgade håret förut det synns inte nu längre  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0