hemma äntligen

nu har jag presic kommit hem från gotland är brun (det har varit 25 grader varje dag) så vi badade jätte ofta

söndag : vaknade klockan fem och vi skulle iväg det var redan soligt ute så vi åkte till nynäshamn där färjan skulle gå ifrån .det var ganska lång bilkö  in till båten så vi fälde upp våra tält stolar och satte oss och åt frukost macka och yougurt .sen satte vi oss i bilen och åkte in på båten . vi skulle sitta i resturangen först spelade vi kort sen ritade vi .det fanns en kiosk på båten så vi köpte glass och chocklad som blev som en andra frukost . sen somnade jag och sov i en halvtimma . då var det bara en halvtimme kvar tills vi skulle gå iland så vi gick upp till soldäcket där blåste det jätte mycket så vi gick in igen sen var vi framme .det var könt att komma fram när man varit på båten i fyra timmar .när vi kom iland så visste vi inte vart vi skulle åka så vi åkte till lummelunda grottorna där åt vi pasta salad i gräset sen så skulle vi gå upp och köpa biljetter fast det varfullbokat för det var jätte högt vatten i gråttan och där var det jätte strömt så olli var nog ändå förliten . då gick vi till något kvarn hjul (norra europas största tydligen ) som bara låg hundra meter därifrån.sen var klockan tre och vi fick äntligen åka till campingen  och checka in det stog en sims 3 buss vid reseptionen där man fick prova på sims 3 det var ganska konstigt eftersom jag är van vid tvåan .sen åkte vi in och satte upp tältet och åt middag spagetti och köttfärssås .efter det hade mamma bokat biljetter till nickelodion show med Alice , E.M.D ,måns ,marcolio och johan palm vi stog ganska långt fram .dom slängde ut godis och nyckelringar vi fångade tre godispåsar och tre nyckelringar . sen så gick vi hem och borstade tänder och sov.

måndag : idag skulle vi på pippis sommar land det såg ut som det skulle börja regna och när vi kom in så började det stänka så dom blåste ner alla hopp grejer så jag och olli gick en höghöjds bana  med säkerhets linor sen åkte vi flum river och någon båt som åkte upp i en ramp sen åkte man ner och landade i vattnet (fast man blev inte blöt) sen åkte vi frittfall på 4 meter inte så super roligt precis sen åkte vi gocart och så klart skulle man vara tretton år för att åka dom stora så jag åkte dom små som gick "super fort" eller inte . min gympa kompis rebecka skulle oxå dit så vi skulle ses på badlandet efter lunch .idag var det premiär på den nya vatten ruchbanan den var jätte rolig jag åkte den två gånger en gång med olli och en gång med becka som vi träffade . sen åkte jag ett grönt stuprör som gick under marken och var kolsvart den läskigaste som jag åkte sen gick vi till baka till sommar landet och åkte allt ingen . sen skulle vi gå till baka för att ducha och sen  skulle vi  till en show med buffe med rock tema det var jätte kul .

tisdag : idag var vi bara på stranden och så träffade vi becka  och vi gjorde hand volter i sanden och så hyrde vi tramp båt och köpte glass idag skulle vi bo på vandrar hem så sen åkte vi och checkade in sen duchade vi och fixade till oss lite sen skulle vi på resturang  den hette Clara´s jag tog taco tallrik och olli pasta carbonara sen gick vi hem och sov

onsdag : när jag vaknade så gick vi till frukost buffen som låg på ett annat hotell 50 meter bort där hade dom massor av gott!! frukt ,rostat bröd ,marmelad ,2 olika juicer , yougurt och oboy m.m jag åt massor sen åkte vi till stranden och där träffade vi hugo som skulle åka hem idag men vi hyrde trambåt och åkte jätte långt ut och badade där sen skulle dom gå och vi åkte hem till vandrar hemet och lämnade strand sakerna och sen gick vi ut på en shopping tur där köpte jag en ny adidas jacka (lila med rosa ränder) som var på rean och en grå shortsdress med råsa fyrkanter på (supersnygg) och en ny bikini och en snygg miljö kasse från kapp ahl (gul med gröna sträck på) .sen så gick vi hem för att ducha och sen gick vi på resturang jag tog pasta carbonara och olli grill spätt med kyckling på. sen promenerade vi vid hamnen .

torsdag: vi åt jätte god frukost  sen checkade vi ut och åkte till beckas sommar ställe .brevid det låg ett pansionat med en stor pool så vi gick dit och badade sen så gick vi hem till dom och åt luch kyckling och potatisalad med körsbärstommater och bagett (mums)  . sen gick vi till tofta strand en kvart därifrån och hyrde tramp båt och köpte glass sen gick vi hem och gick ut med en hund som hette Happy som var deras kompisars hund fast den bodde hos becka för att dom bodde på ett hotell där man inte får ha hundar. sen åt vi kvälls mat och sen såg vi på film systrar i jeans andra sommaren .

fredag: idag skulle vi åka hem men båten gick inte fören klockan åtta på kvällen så vi åkte till en sten strand som hette Ihre baden  där vi var ett tag sen åkte vi till krysmynta gården och köte kola och honung (gotlänska så klart)sen åt vi safrans pankakor det är gotlands national rätt (eller efterätt) sen åkte vi in i visby och tittade i affärer i en timme jag köpte en keps med blommor på och sen var vi tvungna att åka till båten . när vi kom ombord så köpte vi kvälls mat jag tog en kyckling salad och olli en bagett med ost och skinka . sen när vi äntligen var i stockholm var klockan halv elva tror jag och då åkte vi hem .jag somnade i bilen sen när vi äntligen var hemma så var klockan halv tolv och vi somnade bums.

det var min gotlands resa hoppas ni orkar läsa allt nu ska vi grilla så jag måste stänga av  nu ,imorgon åker jag till sandviken och firar min kusin junie som har fylt 2 år vi har köpt ett tält till henne och ett paraply i födelsedags present  men när vi har firat henne åker vi vidare till borlänge och är mormor och morfars sommarstuga vid lännsan så jag kommer hem på fredag hej så länge ska ut och käka körsbär nu (det finns ett stort träd på baksidan där vi ska grilla ) många kramar Emii

junie pictures

nu kommer lite bilder ifrån månaden juni,puss

ingen bra rubrik precis"

haha,lite som rubriken menar. jag vet inte vad jag ska ha som rubrik,menmen. igår sov ju elin över här och jag satt och berätta saga för henne och syrran,roliigt! på kvällen så åt jag nya marabou sommar och sen skulle pappa springa lite och då hängde jag med,såg ida också. vi sprang typ 3,3 km i lite högre tempo en vad vi brukar och när det var 300 meter kvar typ löpte vi i riktigt bra takt (stolt) sen vila jag lite,stretcha och sen åt jag några jordgubbar ink. dushning :S jag sov nere i källaren eftersom att det är så varmt i mitt rum,

nu sitter jag iallafall och lyssnar på abolute summer hits 2009,köpte den igår och två toppar,hälstrumpor och en bikini :D
(bild nedan) sen var jag bara hemma hela dagen och det ska bli så skönt att åka till öland i 4 veckor nu,jaa!
jag kommer nog att blogga lite innan vi åker men annars får emelie vara aktiv när hon kommer hem från kollot. och kanske att jag kommer att blogga lite på öland med pappas data, puss julia