torsdag och fredag

vi åkte till sand viken denna helg .När vi kom fram så satt mormor och morfar och sola .Sen åt vi mat smörgås tårta.Klockan åtta åkte vi till valbo för att titta på majbrasan .Som skulle tändas klockan nio så vi promenerade lite sen sjöng dom och hade tal.Det var ganska tråkigt och kallt så vi gick och köpte korv då såg vi massor av rök från elden och förstog att dom hade tänt elden .Vi kolla på den ett tag sen tände dom fyvärkerier det var jätte coolt .När vi kom hem och skulle sova började olli att bråka om vilken sida vi skulle sova på så men till sist somnade vi .

TORSDAG

vi vaknade klockan kvart i nio och skulle äta frukost sen åka och tvätta bilen på morfars jobb (han jobbar som busschaför)Efter det skulle vi till valbo köpcenter för att shoppa och så skulle måns komma dit och sjunga .När vi kom fram så titta vi lite i affärer .Sen skulle måns upp träda han sjöng fem sånger mer hann han inte för han skulle till humorgalans genrep i stockholm klockan fyra.Men han singera skivor så olli köpte en men han skrev "kram till olivia och emelie från måns zermelöw" olli stog i kön med mamma medans jag och mormor gick in i en affär och köpte en vit och svart prickig tröja.Sen kopte jag en jeans kjol och en skol avslutnings klänning.Sen åt vi glass och shoppa lite till.När vi kom hem solade jag och ritade en teckning som jag blev väldigt nöjd med .Sen åt vi mat lax och potatis.Till efterätt blev det citron och maräng paj mums .Efter maten skulle jag olli och mamma till mammas kompis lotta och hälsa på .Vi hoppa lite studs matta sen fick jag låna datorn medans dom åt mat.Nu fick jag precis en godis påse .Ska gå ut och hoppa lite med dom andra och så ville olli ha datorn så ha det en bra fortsättning av första maj!!

ps. saknar dig julla !!!                                              //Emii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0